Майстер-клас з виготовлення сувеніра із природних матеріалів «Зайчик»

dav

Мета: вчити учнів працювати з природним матеріалом, створювати з нього природні вироби; удосконалювати вміння з’єднувати окремі деталі в готовий виріб; розвивати творчість і фантазію; виховувати любов до тварин та бажання створювати красиві речі з природного матеріалу власними руками.

Обладнання: шишки, каштани, пластилін, стеки для різання пластиліну, мох, засушене листя та зразок виробу.

Захід розрахований на дітей дошкільного та молодшого шкільного віку.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

– Доброго дня, діти!

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Загадка

Я вухатий ваш дружок,

В мене сірий кожушок,

Куций хвостик, довгі вуха,

Я усіх-усіх боюся. (Зайчик)

– Пригадайте казки, в яких ідеться про зайчика. («Рукавичка», «Зайчикові хатка», «Заєць та їжак»).

– Миле, гарненьке зайченя — також символ багатьох свят. Його зображують на листівках, валентинках, наклейках, дарують м’які іграшки, про нього пишуть вірші. Я вже не кажу про величезну кількість мультфільмів героями яких є великі і маленькі, кумедні і смішні, білі і пухнасті зайчики, зайченята, зайці, заї, заїньки…

– Де живуть зайчики?

– Які вони за розміром? Чим харчуються? Яка у них шубка? Кого бояться зайчики?

ІІІ. Повідомлення теми і мети заняття.

– Сьогодні на майстер-класі ми будемо виготовляти сувенір із природніх матеріалів «Зайчик».

ІV. Вивчення нового матеріалу.

 Бесіда з дітьми

– Для нашої творчої роботи нам потрібні шишки, каштани, мох, пластилін та засушене листя.

– На яких деревах ростуть шишки? (Ялина, сосна).

– Шишку ялини ми будемо використовувати для виготовлення туловища зайчика. Але шишка повинна бути стиглою, не зеленою, вже сухою. Тоді вона розкривається і на ній немає смоли, яка б прилипала до рук.

– Наступний матеріал, який нам треба це каштан. Що ви знаєте про це дерево? Де воно росте? Коли достигають на ньому плоди?

– Для з’єднання деталей виробу використовують пластилін. Цей матеріал легко змінює свою форму. Існують певні правила з пластиліном, яких слід дотримуватися:

  1. Робоче місце повинно бути підготовлене. Застелене клейонкою або поліетиленовою плівкою, щоб не забруднити.
  2. Різати пластилін треба спеціальним інструментом – стеком (маленьким пластмасовим ножем).
  3. Під час роботи витирати руки серветкою, після роботи – вимити руки з милом.

У. Аналіз зразка виробу та порядок його виготовлення.

Розгляньте зразок сувеніру, який я виготовила для вас.

– Які природні матеріали використано для його виготовлення?

– За допомогою чого з’єднані деталі фігурок?

– Які  додаткові матеріали використані в роботі?

– Веселий, кумедний зайчик. Певно, десь поцупив морквинку і шукає затишне місце, де б її з’їсти.

УІ. Практична робота.

Діти створюють сувенір індивідуально. Надаю необхідну допомогу кожному, слідкую за правильністю з’єднання деталей виробу за допомогою пластиліну. Нагадую про дотримання порядку на робочому місці, правила культури праці.

VII. Аналіз і підсумок уроку.

– Що дізналися нового на занятті?

– Чого ви навчилися?

– Кому ви подаруєте ваш виріб – сувенір?

VIІI. Прибирання робочого місця.