Інтегроване заняття з нагоди Всесвітнього дня захисту тварин

Мета заходу: збагачувати знання дітей про світ тварин; закріпити вміння розрізняти диких і свійських тварин, виховувати любов та емоційно-позитивне ставлення до них; почуття відповідальності за приручених тварин, розуміння цінності та недоторканності іншого життя. Удосконалювати навички роботи з різним природним матеріалом; учити планувати послідовність виконання трудових операцій; виховувати відповідальне ставлення і творчий підхід до справи, естетичний смак, уміння дотримуватись порядку на робочому місці.

 

ОбладнанняКартон, клей, щіточки для клею, природні матеріали (рослинні форми), ілюстрації тварин.

 

Заняття розраховане для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку.

 

Хід заняття

 

І. Організаційний момент.

  1. Привітання з дітьми.

ІІ. Повідомлення мети заняття.

– Діти, яка пора року зараз?

– Який місяць осені? Яке число?

– В ході нашого заняття ми разом дізнаємось, чим особливе для тварин і для людей 4 жовтня.

-Сьогодні ми вирушимо лісовими стежками нашого Заповідника, дізнаємось на яких лісових галявинах збираються птахи та звірі на збори, щоб вирішити, як краще підготуватися до зими.

Золота красуня — осінь-чарівниця!
По землі ступає, золотом іскриться.
В жовте і червоне листячко фарбує,
І картини дивні, чарівні малює.
Небо синє-синє, листя кольорове,
А яке довкілля радісне, чудове!

-Діти, подобається вам осінь? Чим саме?
-Так, осінь щедра на подарунки. Але водночас разом з подарунками вона приносить багато клопотів, особливо тваринам.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Вступна бесіда.

Нас повсюди оточує розмаїтий, безмежний, неповторний світ живої природи. Це пишні гіллясті дерева, дивовижної краси квіти, барвисті метелики, пернаті птахи і, звісно, наші чотириногі друзі — тварини. Тварина стала вірним другом людини ще в прадавні часи, коли наші пращури змогли приручити диких звірів. І тепер ми вже не можемо уявити наше життя без них.

У всьому світі створено громадські організації борців за права тварин. Вони проводять акції, спрямовані на захист тварин від знущань та жорстокого ставлення. Ці заходи були запроваджені Міжнародним конгресом прихильників руху за захист природи, що проходив у Флоренції в 1931 році. Це рішення підтримали організації, створені з метою захисту тварин у різних країнах світу. Дата 4 жовтня вибрана не випадково. Це день народження католицького святого Франциска Ассизського, який вважається покровителем тварин. В Україні цей день відзначається з 2000 року.

Захищати і любити потрібно не тільки домашніх тваринок, але і диких. Хоч на вигляд вони і грізні але теж бувають беззахисними.

Вправи з емпатії: «Я – лисиця», «Я – рись», «Я – ведмідь», «Я – зайчик», «Я – сова» – вчити дітей перевтілюватися в образ вибраної тваринки та розповідати про неї.

 

ІІІ. Розгляд зразків виробів

 

Після кожної розповіді, прикріплюю малюнок тварини на демонстраційну дошку.

– Діти, таких тварин ми сьогодні з вами виготовимо. Та розмістимо на створену разом лісову картину.

– Хто із звірят вам сподобався?

– Кого ви б хотіли виготовити?

 

ІУ. Технологія виготовлення виробу

 

– Наші звірі та птахи незвичайні. З чого вони виготовлені? (З листочків).

– Хто спостережливий, той помітив, що кожний листочок незвичайний  і щось нагадує: той голівку тварини, той – лапку, інший тулуб, хвостик чи вушко.

 

  1. Повторення правил користування ножицями, клеєм

– Покласти ножиці так, щоб вони не виходили за край парти.

– Не тримати ножиці вістрями догори.

– Під час різання не підводитися з місця.

– Передавати ножиці закритими і кільцями вперед.

– Клей потрібно наносити пензликом від середини до країв.

– При потребі користуватись серветкою.

-По завершенні роботи, клей потрібно щільно закрити.

  1. Практична робота

Далі продовжується робота зі створення образів птахів, звірів та поєднання в колективну композицію. Діти створюють вироби на основі розгляду таблиць-зразків та за власним задумом. Попередньо опитую про їх задум і про те, з якого матеріалу вони будуть створювати вироби. За необхідності даю окремим учням поради щодо вибору матеріалу.

 

  1. Оцінювання та аналіз роботи

Чи подобається вам створена лісова композиція?

– Як ви гадаєте, що нам допомогло створити таку гарну композицію?

(Старанність, колективна творчість, натхнення, почуття дружби у бажанні зробити гарний витвір власними руками тощо)

  1. Підсумок заняття

– Ось який чудовий вийшов у нас ліс! У ньому є все: дерева, гриби і тварини. Він стане окрасою нашого куточка природи.

А ви повинні пам’ятати, що 4 жовтня — прекрасний привід проявити любов до братів наших менших, адже саме в цей день відзначають Всесвітній день тварин. Це свято шанують не тільки представники природоохоронних організацій, а й просто звичайні люди, в житті яких тварини займають особливе місце.