З 1 червня в Україні почалося поетапне впровадження електронних "лікарняних", які стануть обов'язковими вже з 1 вересня. Це означає, що з червня по серпень включно медичні установи зможуть формувати як електронні "лікарняні", так і видавати паперові листки непрацездатності. А ось з 1 вересня медичні висновки стануть виключно цифровими.
Основні нововведення:
✏️Пацієнтам більше не доведеться нести на роботу паперовий листок непрацездатності, щоб зафіксувати факт тимчасової непрацездатності, а роботодавці бачитимуть необхідну інформацію про е-лікарняні в особистому електронному кабінеті страхувальника (роботодавця) на вебпорталі Електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua/).
✏️Електронний лікарняний – це документ, який підтверджує тимчасову непрацездатність працівника. Він зареєстрований в зазначеному МОЗ порядку і має індивідуальний номер в спеціальному реєстрі. Такий лікарняний є підставою для нарахування страхових виплат.
✅ Алгоритм отримання лікарняного онлайн:
➖ пацієнт приходить до лікаря на огляд;
➖ лікар створює електронний медичний висновок про тимчасову непрацездатність у Реєстрі та завіряє його КЕПом;
➖ пацієнт отримає повідомлення від електронної системи охорони здоров'я E-health. Звідти за кілька секунд лікарняний потрапляє до Реєстру Пенсійного фонду;
➖ формується електронний листок непрацездатності.
✅ Електронний листок непрацездатності є підставою для:
➖ звільнення від роботи,
➖ оплати перших 5 днів тимчасової непрацездатності,
➖ призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг відповідно до законодавства про загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
✔️Формує та веде даний реєстр Пенсійний фонд України (ПФУ). Він же і є володільцем даних.
☑️Отримати інформацію про електронний листок непрацездатності може:
1) Страхувальник (роботодавець) — через електронний кабінет застрахованої особи та страхувальника на порталі послуг ПФУ (https://portal.pfu.gov.ua/) (вкладка «Дані з Електронного реєстру листків непрацездатності»);
2) застрахована особа (працівник) — через свій електронний кабінет на вебпорталі ПФУ.
❗️Застрахована особа може отримати паперовий витяг, звернувшись до ПФУ усно з наявними оригіналами документів (п. 16 Порядку організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього). Пошук відомостей у Реєстрі здійснюється за ПІБ та датою народження застрахованої особи, її реєстраційним номером облікової картки платника податків за принципом повного збігу всіх зазначених ідентифікаторів пошуку та/або кожного окремого із зазначених ідентифікаторів пошуку.
❗️При внесенні інформації в Реєстр, лікар повинен буде зазначити в системі найменування та податковий номер страхувальника, у якого працює пацієнт.