🤔 Повні перевірки декларацій: як суб'єкту декларування надіслати пояснення до НАЗК?
📑 Новий Порядок, розроблений Національним агентством з питань запобігання корупції (НАЗК), не лише створює умови для ефективної повної перевірки декларацій, але й надає суб’єктам декларування зручніші інструменти для надання пояснень і документів до НАЗК.
📩 Основний канал комунікації НАЗК із суб’єктами декларування – email, зареєстрований у Реєстрі. У зв’язку з цим рекомендуємо суб’єктам декларування своєчасно повідомляти НАЗК про заміну своєї електронної адреси.
👉 Отже, під час повної перевірки комунікація суб’єкта декларування та НАЗК здійснюватиметься у декілька етапів:
🔹 Етап 1. НАЗК надсилає суб’єкту декларування запит на отримання пояснень та документів на email. Сповіщення про це також відобразиться в електронному кабінеті декларанта в Реєстрі.
У листі вказується: (1) стосовно яких вказаних у декларації даних необхідно надати пояснення та підтверджуючі документи; (2) контакти уповноваженої особи НАЗК, яка здійснюватиме повну перевірку декларації. Саме за цими контактами суб’єкт декларування може звернутися з питаннями, пов’язаними з повною перевіркою.
🔹 Етап 2. Суб’єкт декларування надає пояснення та документи, що їх підтверджують. Для цього він може використати наступні засоби зв’язку:
1️⃣. Електронний лист на info@nazk.gov.ua.
2️⃣. Поштовий лист на адресу НАЗК (м. Київ, бул. Дружби Народів, 28, 01103).
3️⃣. Надання пояснень та документів безпосередньо в приміщенні НАЗК. Для доступу до приміщення треба обов’язково мати при собі документ, що посвідчує особу (наприклад, паспорт). Якщо пояснення та документи надає представник декларанта, він також повинен мати при собі відповідну довіреність. У зв’язку з пандемією просимо дотримуватися всіх заходів безпеки та передавати документи в захисних масках.
❗️ Важливо: Пояснення мають бути підписані. Суб’єкт декларування може використати електронний підпис або підписати документ ручкою. Для підтвердження мають бути надані оригінали документів або копії, що засвідчені належним чином.
🔹 Етап 3. НАЗК надсилає суб’єкту декларування Довідку про результати повної перевірки поштовим відправленням з повідомленням про вручення.
Про те, що цей документ відправлено, НАЗК також повідомить на email та в електронному кабінеті декларанта в Реєстрі.
Довідка про результати перевірки оприлюднюється на офіційному вебсайті НАЗК із дотриманням вимог Закону України «Про захист персональних даних».
☝️ НАЗК підкреслює, що декларації перевіряються відповідно до затвердженого Порядку черговості. Найперше перевіряються високопосадовці та особи, чиї декларації містять найбільше ризиків відповідно до оцінки системи логічно-арифметичного контролю. Таким чином, якщо НАЗК розпочала перевірку вашої декларації, це не завжди означає, що вона була визнана ризиковою.
НАЗК радить доброчесним суб’єктам декларування не переживати через початок повної перевірки їхньої декларації. Суб’єктам декларування, які прагнуть приховати власні статки, НАЗК нагадує: за такі дії передбачена дисциплінарна, адміністративна або кримінальна відповідальність.