Заповідник Діяльність Офіційні документи Проекти Громадянам Карти ГІС Геоінформаційний портал Флора Фауна Гриби Лишайники Водні об'єкти Контакти Новини Благодійність Відвідування заповідника Дослідницькі інфраструктури Метеорологічні дані ми у facebook t.me/zapovidnyk instagram






Чорнобильський радіаційно-екологічний біосферний заповідник
Chornobyl Radiation and Ecological Biosphere Reserve
Щорічно 11 листопада у всьому світі проводиться Міжнародний день енергозбереження.

Цей день – дуже важлива дата для поліпшення навколишнього середовища
– і в тому місці, де ми живемо, і на всій планеті. Кожен із нас може зробити щось
для збереження енергоресурсів нашої планети.
У 2008 році, щоб привернути увагу до важливості енергозбереження,
міжнародна мережа SPARE оголосила Міжнародний день енергозбереження 11
листопада. Школи, дитячі садки та окремі учні з різних країн приймають участь у
Дні енергозбереженні.

 

Тема: Просвітницько-навчальна гра «Енергозбереження в побуті».

Мета: вчити застосовувати в житті знання про енергозбережувальні технології; розвивати заощадливе ставлення до енергоресурсів; мотивувати до економії електроенергії; виховувати бережне ставлення до навколишнього середовища та природніх ресурсів.

Обладнання: слайди презентації "11 листопада – Міжнародний день енергозбереження", картки із зображенням електропладів.

На кого розрахований: учнівська молодь молодшого шкільного віку.

Тривалість заходу:  40 хвилин.

Хід заняття

         Щорічно 11 листопада у всьому світі проводиться Міжнародний день енергозбереження.

         Цей день – дуже важлива дата для поліпшення навколишнього середовища – і в тому місці, де ми живемо, і на всій планеті. Кожен із нас може зробити щось для збереження енергоресурсів нашої планети.

         У 2008 році, щоб привернути увагу до важливості енергозбереження, міжнародна мережа SPARE оголосила Міжнародний день енергозбереження 11 листопада. Школи, дитячі садки та окремі учні з різних країн приймають участь у Дні енергозбереженні.

 

Енергозбереження дозволяє:

- отримати необхідні нам електричні послуги і при цьому зберегти природні ресурси, які безпосередньо спалюються для отримання тепла і електрики, забруднюючи при цьому навколишнє середовище;

- заощадити гроші – аде за енергоресурси ми багато платимо, а також допомагає знизити внесок людства у зміну клімату.

 

«Де живе електрика?»

         Електричний струм до нас приходить по дротах. Ми не можемо його бачити, але якщо порівняти електрострум з річкою, то він, як вода – безліч краплинок, які рухаються в одному напрямку. Так само, і в електричному струмі, безліч частинок – електронів, які швидко рухаються в одному напрямку. Електричний струм іде по дротах, а прилади його отримують і лише тоді працюють.

- Де в класі  в нас є електрика? Звідки вона появляється? На високих стовпах знаходяться дроти, по яких іде електричний струм. Звідки він надходить? Де вдома у вас є електрика? Як можна ці предмети назвати коротко? (Електроприлади, побутові прилади).

 

 

Дидактична гра «Впізнай»

Для вивчення роботи електроприладів, ми з вами пограємо в гру. Нам потрібно поділитися на дві команди. Кожна з команд відгадує загадку про електроприлади, розповідає, як вони допомагають людям, яку роботу виконують. Разом визначаємо, які можливості економії електрики при використанні кожного приладу.

 

Загадка 1. Диво-скринька, в ній вікно. У вікні щодня кіно… (Телевізор).

 

- Для чого нам телевізор? Хто вдома найбільше дивиться телевізор? Як він працює? Які правила економного використання телевізора ви знаєте?

 

Щоб заощадити електроенергію:

- Вимикайте телевізор, виходячи з кімнати.

- На ніч вимикайте його з розетки, бо підключений до джерела живлення він споживає електроенергію.

 

Загадка 2. Може він порахувати, може він пісні співати,

Малювати і писати, помилки перевіряти,

Може він листа прийняти, з другом швидко нас зв'язати,

Він багато чого може і завжди нам допоможе… (Комп'ютер)

 

         Комп'ютери – найбільші «трудівники» сучасних квартир і офісів. Тому під час перерв в роботі ставте їх в режим сну. Включений комп'ютер споживає 350 Вт/Ч, в дрімаючому режимі – в 10 разів менше.

Комп'ютер краще вмикати тоді, коли ти збираєшся на ньому працювати. Відрегулюйте яскравість монітора. Надмірно яскравий монітор шкодить не тільки зору, але й гаманцю. Можна знизити споживання енергії з 40 до 30 Вт/Ч, якщо поставити яскравість монітора в межах 160 кд/м.

          Не залишайте підключеними до мережі на всю ніч мобільні телефони і ноутбуки.

 

Загадка 3. Сміття все він підбирає і пилинки позбирає,

Нам надійний помічник, працьовитий робітник… (Пилосос)

 

- Навіщо нам потрібний пилосос? Що ми робимо ним? Хто у вас дома прибирає ним?

 

Як економно використовувати пилосос?

Частіше міняйте пилозбірник у ньому. Переповнений мішок або контейнер їсть на 40% більше електроенергії, ніж порожній.

 

Загадка 4. Він продукти зберігає, їжу в холоді тримає,

Є у ньму морозильник, зветься диво… (Холодильник)

Холодильник працює цілодобово, тому витрачає електроенергії більше, ніж інші електроприлади.

Щоб заощадити електроенергію:

- Знайдіть для холодильника … прохолодне місце. Не варто встановлювати холодильник біля батареї. Найкраще встановити його біля зовнішньої стінки, але не впритул до неї.

- Не можна ставити в холодильник гарячу страву і не залишати його відкритим.

- Вчасно розморожуйте холодильник. Адже лід є додатковою теплоізоляцією, змушуючи холодильник трудитися «що є сил».

 

Загадка 5. Я завжди на мотузку, на столі чи у кутку,

До розетки як припнуть, мовби човен рушу в путь.

Зглажу хвилі всі, будь-ласка, як я звуся? …(Праска)

 

- Якщо ви вирішили попрасувати білизну, то не відволікайтеся на дрібниці: трохи подивитися телевізор, декілька хвилин поговорили по телефону, а праска в цей час активно витрачає дорогоцінні кіловати.

- Найкраще прасувати одяг і білизну відразу на тиждень, а кожного дня, так ви не будете витрачати енергію на нагрівання.

- Режим роботи праски не повинен бути максимальним.

- Не «пересушуйте» білизну. Складно гладити, як занадто суху, так і занадто вологу білизну.

- Використовуйте залишкове тепло електроприладів. Праска у вимкненому стані може ще кілька хвилин продовжувати свою роботу.

 

Загадка 6. Я така маленька, а силу велику маю. Темінь всюди проганяю… (Лампочка)

- Як працює лампочка? Для чого вони нам потрібні? Коли ми їх вмикаємо? Вимикаємо? Які бувають лампочки?

 

Правила правильного та економного використання електроосвітлення:

- Електропроводка повинна бути справною.

- Візьміть в звичку вимикати за собою світло. Просто завжди вимикайте світло, переміщаючись по будинку чи квартирі.

- Протирайте лампочку від пилу (але не включену). Це допоможе збільшити яскравість освітлення на 10-15%.

- Використовуйте денне світло. Відкрити штори, вимити вікна, сісти ближче до вікна – використайте максимум природного освітлення.

         Сьогодні в усьому світі користуються енергозберігаючими лампами. Хоч і коштують вони дорожче, зате служать довше і зберігають енергію та кошти родини. Та й прослужить енергозберігаюча лампа набагато довше.

 

Загадка 7. То холодним, то гарячим, Вдома кожен мене бачив.

І співаю я від жару, і пускаю з носа пару… (Чайник)

- Які бувають чайники? (Електричні та звичайні). Як користуєтеся електричними чайниками? Які правила економного використання приладу ви знаєте?

 

Щоб заощадити електроенергію:

         Води кип'ятіть рівно стільки, скільки вам потрібно. Позбавляйтеся вчасно від накипу, вона істотно збільшує витрату електроенергії. Накип утворюється в результаті багатократного нагрівання і кип'ячення води і має малу теплопровідність, тому вода в посуді з накипом нагрівається повільно, а електроенергії витрачається більше.

 

Загадка 8. Всю білизну збере, і старанно випере.

Буде знову вся чистенька, незабруднена, гарненька… (Пральна машина)

 

- Як ви здогадались, що це пральна машина? Яку білизну слід прати? Якою стане брудна білизна після прання?

 

Правила економного використання приладу:

         Завантажувати визначену кількість прання, на яку розрахована пральна машина, недовантаження чи перевантаження призводять до збільшення витрат енергії. Прати при оптимальній температурі та, при можливості, треба відмовитися від попереднього прання.

 

Дидактична гра «Що і чим я роблю» для підведення підсумків.










Чорнобильський радіаційно-екологічний біосферний заповідник Tel: +38 (044) 275-01-88 Електронна пошта: info@zapovidnyk.org.ua